Śniadanie z jajem

  Odkąd pamiętam moja mama mówiła – ” Nie jedz tak dużo jaj, bo będziesz miała podwyższony cholesterol”. Czy rzeczywiście miała rację?
Ja tygodniowo zjadam 10 jaj. A mój cholesterol jest nadal w normie.
Dlaczego tak się dzieje?
Przecież w jaju znajdują się same najlepsze składniki i substancje do stworzenia nowego życia. W jajku są wszelkie aminokwasy niezbędne do tworzenia tkanek i komórek. Znajdują się także witaminy z grupy B.
Są też białka, a w nich fosfolipidy, które zawierają kwasy omega-3.
Czy nie mam racji? Oczywiście, że mam! Już sama skorupka jaja jest cennym pokładem wapnia.
No dobrze, skoro jeść jaja, to w jakiej postaci? – Najlepsze dla naszego organizmu jest jajo np. na miękko lub lekko ścięte. Żółtko dzięki temu zachowuje w sobie aktywne fosfolipidy i peptydy. A im bardziej ścięte, tym więcej tych związków ulega denaturacji. Podobnie jest z białkiem, ponieważ kiedy jest ono mniej ścięte, wtedy nie jest tak alergenne.
Aby nie zostawić Was z pustymi rękami poniżej zdradzę kilka przepisów, które towarzyszą mi od dawna.
  • Jajecznica z serem mozzarella
  • Jajecznica z serem camembert
  • Jajecznica z kiełkami na patelnię

Wszystkie potrawy przyrządzam na oleju kokosowym. Zazwyczaj z dwóch jaj, które wcześniej wbijam do miseczki i mieszam ze sobą dodając przypraw (wedle smaku). Zawsze do takiej jajecznicy dodaję warzywo.

      Nie wyobrażam sobie życia bez jaj, dlatego będę Wam wprowadzała je systematycznie do jadłospisu. Zatem czytajcie uważnie, bo już niebawem odpowiem Wam na pytanie: – ” To jak to jest z tym cholesterolem? Odkłada się przez jaja w naczyniach krwionośnych czy nie?”

 


Powrót

Dodaj komentarz