Marchewkowa pasta

Marchewki w naszym kraju jest pod dostatkiem. Dostępna jest o każdej porze roku we wszystkich większych i mniejszych sklepach. Warto jeść ją surową od czasu do czasu pod różnymi postaciami: soków, surówki czy np. pasty do kanapek.

Surowa marchew ma właściwości przeciwcukrzycowe, przeciw pasożytnicze, reguluje trawienie i wpływa na obniżenie cholesterolu. Wspomaga naszą odporność, wpływa na elastyczność naszej skóry i błon śluzowych. To dobre źródło witamin i minerałów.

Składniki:

  • 2 świeże, obrane marchewki
  • nie duże dojrzałe awokado (zamiast awokado można dać 2 łyżki oliwy lub oleju kokosowego)
  • 6 dużych liści świeżej bazylii
  • sok z połowy cytryny
  • pieprz świeżo mielony do smaku
  • pestki do smaku (w moim przypadku pestki dyni)
Marchewki drobno pokroić i wrzucić do blendera. Avocado wyskrobać ze skórki i włożyć do blendera. Dodać bazylię, pestki, sok z cytryny i pieprz.
Blendować nie zbyt długo, tak, żeby połowa była zmielona na pastę, ale żeby jeszcze były kawałki marchewki i pestek.


Powrót

Dodaj komentarz