Magnez

Jest bardzo wiele minerałów do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Wiemy o tym, a mimo wszystko ciągle towarzyszą nam niedobory czy nadwyżki. Dzisiaj trochę o magnezie.

W skrócie magnez ma wpływ na pracę całego naszego organizmu, a zwłaszcza na nasze serce i układ nerwowy (stres, stres, stres!), rozpuszczalność wapnia w moczu (przeciwdziała powstawaniu kamieni nerkowych), pracę szarych komórek (pamięć i myślenie!), przemianę białek, tłuszczy i węglowodanów, regulację ciśnienia tętniczego, trawienie, regulację pracy tarczycy czy skurcze mięśni.
Na niedobór magnezu mogą wskazywać:
  • zaburzenia rytmu serca
  • skurcze mięśni
  • słaba koordynacja ruchowa
  • osłabienie
  • przemęczenie
  • utrata apetytu
  • apetyt na słodycze
  • bezsenność
  • uczucie rozbicia
  • drażliwość
  • nerwowość
Są rzeczy na ziemi i niebie, które utrudniają nam wchłanianie tego cennego elementu. Na niektóre z nich nie mamy wpływu np. nawozy sztuczne do warzyw; jednak inne możemy kontrolować np. tabletki antykoncepcyjne, antybiotyki, leki, jedzenie dużej ilości przetworzonej żywności a nie świeżej.
Na rynku jest wiele odmian preparatów wspomagających uzupełnianie magnezu. Nie będę się o nich rozpisywać – internet jest pełen informacji na ich temat. Ważne jest jednak, żeby pamiętać o jego wchłanialności. Nie każdy suplement diety zawiera dobrze wchłanialny magnez!
To teraz najważniejsze 🙂 Co wcinać, żeby uzupełnić magnez?
  • pestki dyni
  • kakao (to gorzkie nie słodzone!)
  • migdały
  • kasza gryczana
  • płatki owsiane
  • orzechy laskowe
  • banany
  • czekolada gorzka (bez cukru!)
  • ryż brązowy
  • biała fasola
  • szpinak
  • ryby (łosoś, halibut itp)
  • avocado
  • żółty ser


Powrót

Dodaj komentarz