Bananowe LOVE

Zgodzisz się chyba ze mną, że banany to jedne z najczęściej spożywanych owoców. Dobrze, że są smaczne i nie drogie oraz praktycznie wszędzie dostępne.

Banan jest bardzo sycącym owocem wykorzystywanym praktycznie w każdej diecie.

Zawiera ogrom składników potrzebnych dla zdrowia.

W bananie znajdziesz między innymi :

  • Wapń
  • Fosfor
  • Fluor
  • Potas
  • Magnez
  • Błonnik
  • Witaminy: E, A, C, B1, B2, B12, B6

To teraz od razu nasuwa się pytanie, które banany warto jeść? Zielone czy żółte? Odpowiedź jest prosta – każde.  Węglowodany zawarte w zielonych bananach są pod postacią skrobi. Kiedy banan już dojrzeje, to cukry zamieniają się na lepiej przyswajalną glukozę czy fruktozę.
I jeszcze jedna rzecz. Jeśli myślisz, że banan nie zawiera wody w swoim miąższu, to jesteś w błędzie, bo 100 g zawiera około 70 g wody.

Jeśli chodzi o jedzenie bananów przez osoby będące na diecie redukcyjnej, uważam, że nie powinno to być problemem o ile nie zjedzą na raz dziesięciu.
Co zatem z cukrzykami i insulinoopornymi? Najlepiej żeby mieli wyregulowaną glikemię. Ale nie zawsze jest tak pięknie. Dlatego w niektórych przypadkach wprowadzenie bananów do jadłospisu jest na zasadzie prób i błędów. Każdy organizm inaczej reaguje na takie węglowodany.  Lepiej jednak skonsultować to z dietetykiem.
I z taką myślą zostawiam Ciebie z bananowym love.


Powrót

Dodaj komentarz