Aktywność fizyczna w ciąży cz.2

To prawda, że nie zawsze jest siła i chęci aby kontynuować trenowanie podczas ciąży. To normalny stan. Sama znam to uczucie bardzo dobrze. Natomiast sport w ciąży jest bardzo ważnym elementem aby aktywnie i zdrowo przygotować się do narodzin dziecka.  Ruch w ciąży bardzo pozytywnie wpływa na układ krążenia, układ mięśniowo-szkieletowy czy też układ trawienny. Dlatego warto ćwiczyć choćby kilkanaście minut dziennie.
Pamiętasz jak w pierwszym wpisie wspominałam o tym, że każda kobieta może uprawiać aktywność w ciąży o ile jest zdrowa i nie jest to zagrożona ciąża?
Zatem nie ma co czekać i warto pomyśleć choćby o spacerach dopóki jest jeszcze odpowiednia pogoda. Jeśli boisz się sama ćwiczyć znajdź w swoim mieście klub fitness, w którym prowadzone są zajęcia dla ciężarnych lub szkołę rodzenia.

Fotor 150355558001919 300x259 - Aktywność fizyczna w ciąży cz.2Ćwiczenia w ciąży są potrzebne aby wzmacniać mięśnie, które pomagają w trakcie porodu oraz po porodzie w szybszej regeneracji.
Należy także pamiętać o słuchaniu własnego ciała i zachowaniu rozsądku.
Nic na siłę, bo daleko nie zajdziesz takim działaniem.
Bądź dla siebie wyrozumiała ponieważ tak jak w I trymestrze twoich ruchów nic nie ogranicza, tak już w II i III trymestrze ćwiczenie nie jest takie łatwe. Dlatego też należy dostosować intensywność ćwiczeń do zaawansowania ciąży. Tak samo jest ze spacerami, które mogą z czasem stać się bardziej wymagające w zaawansowanej ciąży.
Naprawdę ważną rzeczą jest pamięć o swoich mięśniach brzucha podczas ćwiczeń. Nie zapominaj o nich!
Wiele źródeł podaje, że kobieta ciężarna nie powinna ćwiczyć brzucha w ciąży. Nie jest to prawdą, ponieważ ćwiczenia tych partii mięśni jest wręcz wskazane.  Ćwiczenie mięśni brzucha utrzymuje powiększającą się macicę oraz pomaga w prawidłowym ustawieniu postawy ciężarnej.
Oczywiście należy pamiętać, że ćwiczenia należy dostosować do tygodnia ciąży.  Uważam, że wiele ćwiczeń typowo pilatesowych świetnie się sprawdza w ciąży. Dzięki nim nie tylko ćwiczymy mięśnie brzucha ale również mięśnie grzbietu i dna miednicy, które są kluczowe jeśli chodzi o poprawną postawę i zdrowy rozwój płodu.
Osobiście  podczas upałów nie ćwiczyłam w ogóle ponieważ nie miałam na to siły. Natomiast kiedy jest sprzyjająca do ćwiczeń pogoda, to albo chodzę na spacery – jeśli mam na to czas, albo ćwiczę w domu różnego rodzaju treningi (30-40 minut) oczywiście odpowiednio dostosowane do swojego stanu. Mam ten komfort, że sama mogę sobie układać plany treningowe. I tak właśnie robię, że zazwyczaj układam na na 3-4 tygodnie plan ćwiczeń. Jeśli nie mam siły danego dnia na zaplanowany zestaw ćwiczeń, praktykuję jogę lub rozciągam się.
Dla mnie aktywność fizyczna jest bardzo ważna, dlaczego?

  • Czuję się sprawniejsza i bardziej gibka
  • Nie bolą mnie plecy, kiedy spędzam kilka godzin przy komputerze pisząc np. teksty na bloga 🙂
  • Wykonywanie prostych czynności w domu nie jest dla mnie problemem
  • Jestem radosna i pełna energii, a co za tym idzie mam mniejszą huśtawkę nastrojów, co ułatwia życie mi i domownikom 😉

A zatem sama widzisz, że z ćwiczenia w trakcie ciąży są same plusy. Oczywiście po porodzie kiedy minie czas połogu również zamierzam wrócić do ćwiczeń, ale o tym będę pisała w przyszłości.

No to udanych ćwiczeń moje drogie mamusie 🙂


Powrót

Dodaj komentarz