5 kroków do szczęśliwej diety, o których lekarz ci nie powie

Szczęście w dzisiejszym świecie jest mocno pożądanym produktem, który trudno jest dostępny.

Dlaczego?

A właśnie dlatego, że w mediach szaleje propaganda, że aby być zdrowym musisz się zaszczepić. Aby być zdrowym, nie możesz wychodzić z domu. Nie możesz uczęszczać na siłownię czy zajęcia grupowe fitness. Aby być zdrowym i szczęśliwym, musisz zasłaniać twarz i jeść to, co jest w sklepach.

Serio?

Odnoszę takie wrażenie, widząc to, co dzieje się od roku na całym świecie. Nie mam pojęcia, w jakim kierunku zmierza świat. Wiem jednak, że nie jest to właściwa droga.

Choroby przecież towarzyszyły człowiekowi od zawsze, więc nie jest to nic nadzwyczajnego, że chorujesz. Nie ma jednak wątpliwości, że to właśnie dieta pomaga utrzymywać twój organizm w zdrowiu.

Dzięki, zróżnicowanej i zdrowej diecie możesz czuć się szczęśliwym człowiekiem.

I żaden lek, żadna szczepionka, żaden suplement nie pomoże i nie da efektów jeśli Twoja dieta będzie do dupy. Jeśli będzie monotonna, wysokowęglowodanowa, niskokaloryczna, składająca się z samych przetworzonych sztucznych produktów.

Pamiętaj jednak, że równie ważny jest styl życia, jaki prowadzisz.

I tutaj mogę ująć w całość, że dieta to styl życia – to co jadasz oraz jak żyjesz. To holistyczne podejście do życia. Dlatego też, zanim zastanowisz się jak jesz, pomyśl jak żyjesz. Ponieważ budując odporność musisz wziąć pod uwagę wszystko, to co cię otacza oraz to, co jadasz i jak żyjesz.

Co takiego zatem zacząć robić, aby móc powiedzieć, że jest się szczęśliwym człowiekiem?

 

1. Zacznij być uważnym

Obserwuj swoje ciało oraz otaczający Cię świat. Zwracaj uwagę na to czy organizm potrzebuje czegoś. A może coś mu nie służy. Ciało wszystko powie, ale musisz nauczyć się go słuchać i skupiać uwagę właśnie na tym.

 

2. Nawadniaj się

Pamiętaj, że Twoje ciało składa się prawie w 80% z wody. I to dzięki wodzie zachodzi większość procesów chemicznych w ciele. Twoje narządy składają się z wody. Bez jedzenia wytrzymać możesz nawet 40 dni. Bez wody nie ma szans. Najlepszym płynem nawadniającym jest woda i nie ma co się oszukiwać, że coś innego ją zastąpi.

 

3. Wybieraj żywność odżywczą i prawdziwą

Pamiętaj, że wszystko to, co wyprodukowano w fabryce nie jest pełnowartościowe. I nigdy takie nie będzie. Choćby nie wiem jak było naładowane dodatkami w postaci witamin, minerałów i innych składników. Najlepsza żywność jest nieprzetworzona. Nie chodzi tutaj o liczenie kalorii, ponieważ jest to dość nowy wytwór na potrzeby dietetyki. Chodzi tutaj natomiast o wysoką gęstość odżywczą produktu, który odżywi twoje komórki i pozwoli ciału być zdrowym i budować naturalna odporność.

Produkty bogate w konserwanty, barwniki, emulgatory czy substancje zagęszczające nie są dobre dla zdrowia w dużych ilościach. Oczywiście dziś nie uniknie się ich w sklepowych produktach. Można jednak je zmniejszyć do minimum. Im krótszy skład produktu, tym lepiej.

Dziś wiele produktów, które znajdziesz na półkach tylko udają żywność, a tak naprawdę są tablicą Mendelejewa.

Jeśli masz możliwość, kupuj produkty od rolnika lokalnie. A jeśli robisz zakupy w markecie, kupuj produkty z jak najkrótszym składem.

Wybieraj produkty, które mają dużo naturalnie występujących w produkcie witamin, minerałów, białek i tłuszczu. O węglowodany się nie martw, ponieważ akurat je bez problemu dołączysz do swoich posiłków.

Wybieraj produkty, które Cię odżywią.

 

4. Adaptuj się do zimna

I nie musi to być od razu kąpiel zimą w rzece. Wystarczy zmiana temperatury w sypialni na niższą. Albo założenie krótkich spodni na krótki spacer zimą. A może warto spróbować zimnych kąpieli albo mycia głowy pod zimną wodą. Możliwości jest naprawdę wiele. O morsowaniu pisałam więcej tutaj.

 

5. Uśmiechaj się często

Myśl pozytywnie i otaczaj się dobrymi myślami oraz ludźmi.  pozytywne emocje są potrzebne do tego, aby zadbać o swoje zdrowie psychiczne. Jeśli stresują Cię wiadomości i media – wyłącz je. Ja zrezygnowałam z telewizji, ponieważ nie czuję potrzeby oglądania jej. Wszystko, czego potrzebuję znajdę od czasu do czasu w radiu oraz w internecie. Dzięki temu mam kontrolę nad informacjami, które chcę słyszeć.

Zacznij się uśmiechać, ponieważ uśmiech łagodzi obyczaje. A z biologicznego punktu widzenia poprawia pracę mózgu, serca. Śmiech poprawia odporność, łagodzi ból. Nie wiem, czy wiesz, ale istnieje także nauka śmiechem, która się nazywa glotologia.

 

Postaraj się wprowadzić do swojego życia te 5 rzeczy, a zobaczysz spektakularne efekty terapeutyczne.

 

Między innymi mówię o tych aspektach diety i życia w moim Epibooku „Szczęśliwa dieta”. Odczarowuję wiele tematów tabu oraz tych, o których lekarz nie powie.


Powrót

Dodaj komentarz